Asecs Friends är kundklubben som belönar dig när du shoppar på Asecs. Appen samlar alla stämpelkort, uppdrag och erbjudanden på ett och samma ställe. Med Asecs Friends har du hela centret i din ficka.
Så gör du:
1. Ladda ner Asecs Friends i App Store eller Google Play.
2. Skapa ett konto.
3. Logga in i appen
4. Gå till Min profil och tryck på Välj bank
5. Koppla din bank med BankID
6. Ta del av alla erbjudanden och utmaningar.
Koppla bank
Genom att koppla din bank till appen så håller den reda på att var du handlar och för hur mycket. När du handlat tillräckligt meddelas du att det finns en belöning att hämta ut.
Stämpelkort
Stämpelkort är butikernas egna belöningssystem och fungerar som ett traditionellt stämpelkort – fast digitalt. När du kopplat din bank och shoppat på Asecs registreras dina köp. När du shoppat för en viss summa eller gjort ett visst antal köp kommer appen att meddela dig att du har en belöning att hämta ut. Under pristaggen i bottenmenyn på appen ser du vad du behöver göra för att fylla ett stämpelkort i de olika butikerna.
Uppdrag
Uppdrag är Asecs belöningssystem och gäller på hela centret (utom Systembolaget). Ett uppdrag kan innebära att du ska göra ett visst antal köp eller shoppa för en viss summa innan du får en belöning. Under pristaggen i bottenmenyn på appen ser du vad du behöver göra för att uppfylla ett uppdrag.
Erbjudanden
Under Erbjudanden hittar du butikernas olika rabatter och erbjudanden. Dessa kan ändras från dag till dag, så håll koll när du ska besöka Asecs!
Belöningar
Belöningar kan du få genom Stämpelkort eller Uppdrag. Stämpelkort är butikernas egna belöningssystem, medan Uppdrag gäller för hela centret. Under pristaggen i bottenmenyn på appen ser du vad du behöver göra för att uppnå en belöning. Det kan till exempel vara att göra ett visst antal köp eller att handla för ett visst antal kronor.
3h parkering
Med appen får du 1h extra gratis parkering. Läs mer här.
Frågor och svar
Vad är Asecs Friends?
Asecs Friends är en app som belönar dig när du handlar på Asecs. Den samlar alla erbjudanden, rabatter, uppdrag och stämpelkort, och ger dig information om Asecs butiker, öppettider med mera.
Vad är ett uppdrag och hur fungerar det?
Ett uppdrag kan vara allt från en skattjakt till en centrumvandring eller ett shoppinguppdrag. När du löst ett uppdrag får du en belöning. Det finns två sorters uppdrag, butiksuppdrag och centrumuppdrag. Vissa uppdrag kräver att du kopplat din bank eller att du fyllt i din profil.
Hur gör jag om jag inte kan logga in?
Om du har registrerat dig i appen men inte kan logga in går du till Logga in i huvudmenyn och trycker på Glömt lösenord? Återställ lösenordet och logga sedan in i appen. Om du inte kan återställa ditt konto kan det vara så att ditt konto inte skapats. Testa då att registrera ett nytt konto.
Hur skapar jag mitt konto?
Ladda ner appen Asecs Friends, gå till huvudmenyn och tryck på Skapa konto. Fyll i dina uppgifter och koppla din bank. Sedan kan du logga in.
Hur kopplar jag min bank till appen?
Gå in i appen, kontrollera att du är inloggad och gå in på Min Profil. Tryck på Välj bank och lägg sedan till din bank med BankID.
Min bank finns inte med?
Vi jobbar hela tiden med att ansluta flera banker. Håll koll på nyheterna i appen och i din e-post. Vi informerar så snart vi anslutit nya banker.
Kan jag ha flera banker kopplade?
Ja, du kan lägga till så många banker du vill. Detta gör du i Min profil > Välj bank.
Tar ni alla mina kontouppgifter?
Vi samlar endast den information som är relevant för att du ska kunna få belöningar när du shoppar på Asecs. Det innebär att endast transaktioner som är kopplade till Asecs Friends anslutna butiker samlas in.
Jag har inte fått några belöningar trots att jag har handlat och klarat uppdragen?
Det tar ca 3 dagar för transaktionerna att hanteras av din bank. När köpen har gått igenom väljer du själv när du vill uppdatera dina köp i appen via ditt BankID. Har du slutfört uppdraget så kommer du alltså att bli belönad ca 3 dagar efter att du gjorde det sista köpet. För att dina belöningar ska registreras behöver du logga in i appen med ditt BankID.
Varför tar det så lång tid att koppla min bank?
Det kan ta olika lång tid att ladda dina senaste transaktioner till appen beroende på vilken bank du har. Detta är något som hela tiden utvecklas och bankernas svarstid blir kortare.
Det går inte att lägga till min bank, som ska gå att lägga till?
Ibland ligger bankens tjänst nere vilket innebär att vi inte kan ansluta till din bank för tillfället. Vänta en stund och försök sedan igen.
Jag kan inte logga in med BankID/Uppdatera mina köp?
Om du redan har lagt till din bank i appen men inte kan logga in på nytt med BankID så kan det bero på att din bank för tillfället inte kan anslutas till appen. Alla dina köp registreras ändå så snart anslutningen fungerar igen och du loggar in med BankID i appen nästa gång.
Mer information finns under Frågor & Svar i appen. Om du upplever tekniska problem med appen, vänligen maila support@goloyal.se.